Przejdź do treści

III Sesja Rady Miejskiej Turku

Data posiedzenia
25-06-2024, godz. 10:00
Miejsce posiedzenia
Sala im. Solidarności w Turku

Porządek obrad

  • 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  • 2. Ewentualne zmiany w porządku obrad.
  • 3. Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej.
  • 4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr VI/44/11 Rady Miejskiej Turku z dnia 17 lutego 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości diet radnych oraz sposobu ustalenia należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych.
  • 5. Rozpatrywanie raportu o stanie gminy za 2023 rok:
  • 6. Rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Turku za rok 2023:
    • 6a. informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu budżetu, sprawozdaniu finansowym oraz stanie mienia komunalnego,
    • 6b. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu,
    • 6c. odczytanie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy i wniosku o udzieleniu absolutorium burmistrzowi,
    • 6d. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej,
    • 6e. dyskusja,
    • 6f. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Turek za 2023,
    • 6g. podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
  • 7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Turku pn. „Rejon Osiedla Górniczego”.
  • 8. Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Miejskiej Turek.
  • 9. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Miejskiej Turek.
  • 10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXXIII/461/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2024.
  • 11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXXIII/460/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Turku na lata 2024 – 2036.
  • 12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników w wyborach uzupełniających do sądów na kadencję 2024-2027.
  • 13. Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej Rady Miejskiej Turku, ustalenia przedmiotu jej działania i określenia składu osobowego.
  • 14. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela Gminy Miejskiej Turek w Zgromadzeniu Związku Międzygminnego „Związek Gmin Powiatu Tureckiego”.
  • 15. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych.
  • 16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników i kandydatów na strażaków ratowników Ochotniczej Straży Pożarnej w Turku.
  • 17. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodku wsparcia – domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży.
  • 18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę Miejską Turek Porozumienia Partnerskiego w sprawie współdziałania w celu realizacji projektu pn.: „Rozwój sieci tras rowerowych na obszarze partnerstwa” w ramach konkursu dla działania 03.02 Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT, Priorytet 3 Fundusze europejskie dla zrównoważonej mobilności miejskiej w Wielkopolsce, Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
  • 19. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023.
  • 20. Sprawozdanie z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miejskiej Turek na lata 2022-2025 za rok 2023.
  • 21. Informacja Przewodniczącego Rady o funkcjonowaniu Rady w okresie międzysesyjnym.
  • 22. Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych interpelacjach i udzielonych odpowiedziach.
  • 23. Informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu uchwał Rady Miejskiej Turku oraz o działalności w okresie międzysesyjnym.
  • 24. Zapytania i interpelacje.
  • 25. Wolne wnioski i komunikaty.
  • 26. Zakończenie III sesji Rady Miejskiej Turku.