XIII Sesja Rady Miejskiej Turku
- Data posiedzenia
- 20-05-2025, godz. 17:00
- Miejsce posiedzenia
- Sala im. Solidarności w Turku
Porządek obrad
- 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
- 2. Ewentualne zmiany w porządku obrad.
- 3. Przyjęcie protokołu z XI i XII sesji Rady Miejskiej.
-
4. Informacja dotycząca oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2024.
-
5. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/78/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2025.
-
6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/77/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Turku na lata 2025 – 2037.
-
7. Podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr IV/23/15 Rady Miejskiej Turku z dnia 12 lutego 2015 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminu spłaty oraz rozkładania na raty należności pieniężnych mające charakter cywilnoprawny przypadające Gminie Miejskiej Turek lub jej jednostkom organizacyjnym.
-
8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Gminie Brudzew pomocy finansowej w formie dotacji celowej na pokrycie części wkładu własnego w związku z realizacją Projektu pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 470 Kościelec-Turek-Kalisz w zakresie budowy drogi dla rowerów” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Działanie 03.02. Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT.
-
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LXXII/449/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 listopada 2023r. w sprawie przyjęcia regulaminu udzielania dotacji celowej na dofinansowanie wymiany niskosprawnych kotłów i pieców na niskoemisyjne źródła ciepła.
-
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany nazwy ronda zlokalizowanego na skrzyżowaniu ulic: Wincentego Milewskiego, Dworcowej i Alei Józefa Piłsudskiego w Turku.
-
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie przez Gminę Miejską Turek nieodpłatnej i nieograniczonej w czasie służebności przesyłu na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Turek na rzecz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. z siedzibą w Turku.
-
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie przez Gminę Miejską Turek nieodpłatnej i nieograniczonej w czasie służebności przesyłu na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Miejskiej Turek na rzecz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. z siedzibą w Turku.
-
13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie przez Gminę Miejską Turek wkładów niepieniężnych w postaci wybudowanych elementów kanalizacji deszczowej do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. z siedzibą w Turku.
-
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajęcie w drodze bezprzetargowej garażu na czas nieoznaczony.
-
15. Podjęcie uchwały w sprawie odstąpienia od obowiązku wydzierżawienia nieruchomości gminnej w drodze przetargu.
-
16. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Turku dla obszaru w rejonie ul. Młodych.
-
17. Podjęcie uchwały w sprawie cen za usługę odprowadzania wód opadowych lub roztopowych.
-
18. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji wniesionej przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Sędziów "AEQUITAS" z siedzibą w Łodzi.
-
19. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej podjęcia działań w zakresie zapobieżenia tworzenia na terenie gminy ośrodków dla nielegalnych imigrantów.
-
20. Informacja o udzielonych w 2024 r. ulgach na podstawie Uchwały Nr IV/23/15 Rady Miejskiej Turku z dnia 12 lutego 2015 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania terminu spłaty oraz rozkładania na raty należności pieniężnych mające charakter cywilnoprawny przypadające Gminie Miejskiej Turek lub jej jednostkom organizacyjnym zmienionej Uchwałą Nr XXXVII/318/18 Rady Miejskiej Turku z dnia 8 lutego 2018r.
- 21. Przedłożenie do wiadomości Rady sprawozdań z działalności komisji stałych Rady Miejskiej Turku za rok 2024.
- 22. Przedłożenie do wiadomości Rady planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej Turku na rok 2025.
- 23. Informacja Przewodniczącego Rady o funkcjonowaniu Rady w okresie międzysesyjnym.
- 24. Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych interpelacjach i udzielonych odpowiedziach.
- 25. Informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu uchwał Rady Miejskiej Turku oraz o działalności w okresie międzysesyjnym.
- 26. Zapytania i interpelacje.
- 27. Wolne wnioski i komunikaty
- 28. Zakończenie XIII sesji Rady Miejskiej Turku.